Tjänster
Tjänster »
Visuellt koncept

I den digitala värld vi idag lever i är det viktigare än någonsin tidigare att ha en tydlig visuell identitet. Och inte minst att sticka ut. Med ett visuellt koncept förmedlar du din verksamhets filosofi, vem du är och vad du gör - i färg och form. Vi har tagit fram koncept åt företag från alla möjliga branscher. Ta gärna en titt i vår portfolio eller hör av dig till oss på mejl eller telefon så berättar vi mer. Nedan har vi listat de mest väsentliga delarna av ett visuellt koncept.

Resurs 3

Färg och form

En tilltalande logotyp eller hemsida kan vara avgörande för om en kund väljer dig eller någon annan. Vår vision är att genom spännande färgkombinationer och genomtänkta illustrationer och animationer hjälpa ditt varumärke att sticka ut. Och naturligtvis få fler att välja just dig.

 

Typsnitt

Att hitta rätt i typsnittsdjungeln är ingen enkel uppgift, men viktig. Det gäller att skapa en harmoni mellan typsnitt, färger, former, bilder och verksamheten i sig. Vi har experimenterat en hel del sedan vi startade Komini och kan med all sannolikhet hjälpa dig att hitta ett typsnitt som passar just ditt företag.

 

Bilder

Ofta hamnar bilder ur fokus när man talar om visuell identitet. Men lika viktiga som exempelvis färger, former och typsnitt är också fotografierna. Att hitta en bildstil som går hand i hand med verksamheten och det visuella konceptet i övrigt skapar ett djup och en helhet som många företag idag saknar. Vi både handplockar bilder till ditt visuella koncept och hjälper dig med hur du ska tänka när du plockar egna.

Intresserad av ett visuellt koncept?

Kontakta oss på info@komini.se.

Tjänster
Tjänster »
Visuellt koncept

I den digitala värld vi idag lever i är det viktigare än någonsin tidigare att ha en tydlig visuell identitet. Och inte minst att sticka ut. Med ett visuellt koncept förmedlar du din verksamhets filosofi, vem du är och vad du gör - i färg och form. Vi har tagit fram koncept åt företag från alla möjliga branscher. Ta gärna en titt i vår portfolio eller hör av dig till oss på mejl eller telefon så berättar vi mer. Nedan har vi listat de mest väsentliga delarna av ett visuellt koncept.

Resurs 3

Färg och form

En tilltalande logotyp eller hemsida kan vara avgörande för om en kund väljer dig eller någon annan. Vår vision är att genom spännande färgkombinationer och genomtänkta illustrationer och animationer hjälpa ditt varumärke att sticka ut. Och naturligtvis få fler att välja just dig.

 

Typsnitt

Att hitta rätt i typsnittsdjungeln är ingen enkel uppgift, men viktig. Det gäller att skapa en harmoni mellan typsnitt, färger, former, bilder och verksamheten i sig. Vi har experimenterat en hel del sedan vi startade Komini och kan med all sannolikhet hjälpa dig att hitta ett typsnitt som passar just ditt företag.

 

Bilder

Ofta hamnar bilder ur fokus när man talar om visuell identitet. Men lika viktiga som exempelvis färger, former och typsnitt är också fotografierna. Att hitta en bildstil som går hand i hand med verksamheten och det visuella konceptet i övrigt skapar ett djup och en helhet som många företag idag saknar. Vi både handplockar bilder till ditt visuella koncept och hjälper dig med hur du ska tänka när du plockar egna.

Intresserad av ett visuellt koncept?

Kontakta oss på info@komini.se.