Utvalt projekt »
Dixie Kommunikation

Komini liknar på många sätt Dixie Kommunikation. Småskaligheten och skaparglädjen är exempel på gemensamma nämnare. Dixie är ett flexibelt och personligt företag som erbjuder tjänster inom text- och bokproduktion, men utför även frilansjournalistiska uppdrag för dagstidningar, fackpress och personaltidningar. Vi har haft flera givande samarbeten med Dixie och bland annat producerat ett visuellt koncept, en hemsida och visitkort.

Utvalt projekt »
Dixie Kommunikation

Komini liknar på många sätt Dixie Kommunikation. Småskaligheten och skaparglädjen är exempel på gemensamma nämnare. Dixie är ett flexibelt och personligt företag som erbjuder tjänster inom text- och bokproduktion, men utför även frilansjournalistiska uppdrag för dagstidningar, fackpress och personaltidningar. Vi har haft flera givande samarbeten med Dixie och bland annat producerat ett visuellt koncept, en hemsida och visitkort.

Utvalt projekt »
Dixie Kommunikation

Komini liknar på många sätt Dixie Kommunikation. Småskaligheten och skaparglädjen är exempel på gemensamma nämnare. Dixie är ett flexibelt och personligt företag som erbjuder tjänster inom text- och bokproduktion, men utför även frilansjournalistiska uppdrag för dagstidningar, fackpress och personaltidningar. Vi har haft flera givande samarbeten med Dixie och bland annat producerat ett visuellt koncept, en hemsida och visitkort.

Dixie_hemsida_max_mockup
Visuellt koncept

Ofta börjar ett visuellt koncept med återvinning. Det kan vara allt från ett företags namn till arbetsfilosofi. I Dixies fall började det med logotypen. Färgerna och formerna är återkommande i de illustrationer och animationer vi tagit fram. Lekfullhet, energi och skaparglädje har varit ledord i skapandet av Dixies visuella koncept. Dessa genomsyrar såväl illustrationer och animationer som typsnitt och layout, vilka återfinns på hemsidan och visitkorten.

Komini_web_mockup_dixie_mac_v4
Hemsida

Dixies nya hemsida var ett enormt roligt projekt, men också utmanande och lärorikt. Vi ville göra en smidig, snygg och spännande hemsida som på ett elegant sätt ramar in Dixie. Illustrationerna gavs en tongivande roll. Dels som intresseväckare, dels som vägledare. De berättar en saga och understödjer på ett lekfullt sätt texterna på sidan. Den här sagan slipper man dock bläddra i. Vi valde nämligen att samla allt innehåll på en och samma sida. Skönt, tycker vi.

Komini_web_mockup_dixie_visitkort_v2
Visitkort

Första intrycket är viktigt, sägs det. När vi tog fram Dixies visitkort ville vi göra något mer än bara trycka kontaktinformation på ett papper. Vi ville förmedla en känsla som speglar företaget, men också Annette. Och det var så en varm sommarkväll i Varberg (där Dixie har sitt säte) fästes på en bunt visitkort.

Dixie_hemsida_max_mockup
Visuellt koncept

Ofta börjar ett visuellt koncept med återvinning. Det kan vara allt från ett företags namn till arbetsfilosofi. I Dixies fall började det med logotypen. Färgerna och formerna är återkommande i de illustrationer och animationer vi tagit fram. Lekfullhet, energi och skaparglädje har varit ledord i skapandet av Dixies visuella koncept. Dessa genomsyrar såväl illustrationer och animationer som typsnitt och layout, vilka återfinns på hemsidan och visitkorten.

Komini_web_mockup_dixie_mac_v4
Hemsida

Dixies nya hemsida var ett enormt roligt projekt, men också utmanande och lärorikt. Vi ville göra en smidig, snygg och spännande hemsida som på ett elegant sätt ramar in Dixie. Illustrationerna gavs en tongivande roll. Dels som intresseväckare, dels som vägledare. De berättar en saga och understödjer på ett lekfullt sätt texterna på sidan. Den här sagan slipper man dock bläddra i. Vi valde nämligen att samla allt innehåll på en och samma sida. Skönt, tycker vi.

Komini_web_mockup_dixie_visitkort_v2
Visitkort

Första intrycket är viktigt, sägs det. När vi tog fram Dixies visitkort ville vi göra något mer än bara trycka kontaktinformation på ett papper. Vi ville förmedla en känsla som speglar företaget, men också Annette. Och det var så en varm sommarkväll i Varberg (där Dixie har sitt säte) fästes på en bunt visitkort.

Dixie_hemsida_max_mockup
Visuellt koncept

Ofta börjar ett visuellt koncept med återvinning. Det kan vara allt från ett företags namn till arbetsfilosofi. I Dixies fall började det med logotypen. Färgerna och formerna är återkommande i de illustrationer och animationer vi tagit fram. Lekfullhet, energi och skaparglädje har varit ledord i skapandet av Dixies visuella koncept. Dessa genomsyrar såväl illustrationer och animationer som typsnitt och layout, vilka återfinns på hemsidan och visitkorten.

Komini_web_mockup_dixie_mac_v4
Hemsida

Dixies nya hemsida var ett enormt roligt projekt, men också utmanande och lärorikt. Vi ville göra en smidig, snygg och spännande hemsida som på ett elegant sätt ramar in Dixie. Illustrationerna gavs en tongivande roll. Dels som intresseväckare, dels som vägledare. De berättar en saga och understödjer på ett lekfullt sätt texterna på sidan. Den här sagan slipper man dock bläddra i. Vi valde nämligen att samla allt innehåll på en och samma sida. Skönt, tycker vi.

Komini_web_mockup_dixie_visitkort_v2
Visitkort

Första intrycket är viktigt, sägs det. När vi tog fram Dixies visitkort ville vi göra något mer än bara trycka kontaktinformation på ett papper. Vi ville förmedla en känsla som speglar företaget, men också Annette. Och det var så en varm sommarkväll i Varberg (där Dixie har sitt säte) fästes på en bunt visitkort.

"Att samarbeta med Komini var enkelt och smidigt från början till slut. Dessutom levererade de ett resultat som överträffade mina förväntningar. Det kändes verkligen att de vågade tänka nytt. Jag kommer definitivt att anlita dem igen för egen del och även rekommendera dem till andra."

 

Annette, Dixie Kommunikation
"Att samarbeta med Komini var enkelt och smidigt från början till slut. Dessutom levererade de ett resultat som överträffade mina förväntningar. Det kändes verkligen att de vågade tänka nytt. Jag kommer definitivt att anlita dem igen för egen del och även rekommendera dem till andra."

 

Annette, Dixie Kommunikation